Gruppträning


HÖSTENS SCHEMA ÄR FORTFARANDE UNDER KONSTRUKTION, MEN HÄR NEDAN FÅR DU EN ÖVERSIKT AV VILKA PASS SOM KOMMER FINNAS. MER EXAKTA TIDER OCH ETT MER UPPDATERAT SCHEMA KOMMER I AUGUSTI.

MORGONPULS

Morgonpigg? Detta härliga morgonpass är både roligt och effektivt, och på 40 minuter har vi hunnit med både uppvärmning, fyra rundor med intervaller och stretch. Intervallerna är väldigt varierade och innehåller både kroppsviktsövningar och övningar med redskap. Vi jobbar i 40 sekunder, och vilar i 20.

Bästa starten på dagen!


Instruktör: Hannah Berglund
Måndagar kl. 06.30-07.10
Onsdagar kl.  06.30-07.10
Fredagar kl. 06.30-07.10

shutterstock 451265809shutterstock 451265809
shutterstock 451265809

PASSTID: 30 minuter

Puls!

Att jobba med kroppen som redskap, effektivt och funktionellt, det är vår melodi. I passet Puls utgår vi från träningskonceptet HIIT (high intesity intervall training) och jobbar med kroppen i intervaller. Trettio sekunders jobb, 20 sekunders vila. Övningarna varierar från gång till gång, men vi garanterar hög puls och träningvärk. Övningarna går alltid att anpassa efter din dagsform och nivå vilket gör att detta pass passar de allra flesta.

Instruktör: Hannah Berglund
Tisdag: 16.15-16.45
​​​​​​​Torsdag: 18.00-18.30

INTENSIV KROPPSKONTROLL!

Intensiv kroppskontroll är ett pass där olika övningar med hantlar, gummiband och egen kroppsvikt avlöser varandra i ett flöde. Du bestämmer intensitet själv, men detta är ett pass där du verkligen kan utmana dig själv och bli ordentligt trött! 

Instruktör: Caroline Gyllenkraft
​​​​​​​Måndag: 17.30-18.15 

PASSTID: 30 minuter

ZUMBAFITNESS 

Zumba är dansbaserad gruppträning till huvudsakligen latinamerikansk musik och världsmusik, med inslag av latinsk pop och internationella radiohitlåtar. Träningsformen som involverar dans och aerobiska övningar är populär, med cirka 14 miljoner utövare i över 150 länder.
 
ZUMBA FITNESS® är en enkel dansklass där vi till latinska rytmer skakar höfter, rör oss till musiken och får massor med träningsglädje. Du tränar kondition och koordination i en mix av latinamerikanska dansformer och musik blandat med enkla koreografier till de senaste hitsen. Koreografin är lätt att följa och passar perfekt till just den låten som strömmar ur högtalarna just då, efter en låt är det dags att börja med en ny – med en helt annan koreografi. 

Vi erbjuder nu också Zumba Soft, en lite mjukare variant av Zumba som passar dig som gärna undviker mycket hopp.

Instruktör: Sarah Grundel
​​​​​​​Zumba Soft: Tisdagar kl.12.15
Zumba: ​​​​​​​Torsdagar kl. 17.00
zumbazumba
zumba

PASSTID: 60 minuter

BALANS- OCH CIRKELTRÄNING

För balans, stabilitet, koordination och styrka.

Ett varierat pass där vi fokuserar på att stärka balans, stabilitet, koordination och styrka. 

Instruktör: Eveline Santner/Hannah Berglund
Tid: Fredagar kl. 10.45

"Det ska vara roligt att träna, kännas men inte göra ont"



styrkagrupp1styrkagrupp1
PERSONLIG TRÄNING
I GRUPP

PASSTID: 60 minuter

ChiBall®


ChiBall® kommer ursprungligen från Australien och är en unik träningsform som förenar kropp och själ på alla nivåer.
Det är en energigivande och stärkande kvalitetsträning med inriktning på andning, inre styrka, balans och rörlighet. Den är baserad på Traditionell Kinesisk Medicin och kombineras med den färgbehandlade bollen. ChiBall ger dig möjlighet att bekanta dig med rörelseformer som TaiChi/Qigong, Dans, Yoga, Pilates och Feldenkraisinspirerade övningar på ett behagligt och tillgängligt sätt.

Du ges möjlighet att känna in rörelserna tack vare bollen. Bollen blir ett fokus, trygghet, verktyg, utmaning och möjlighet till massage. Du väljer färg efter känsla för dagen. Bollen finns i 10 olika färger som stimulerar kroppens energibanor, känslor och sinnen.
 
Flödena följer årstiderna och naturens skiftningar. Vi skapar medvetenhet och närvaro och rörelserna blir lustfyllda tack vare bollen. ChiBall får chi att flöda och blockeringar att lösas upp, förbättrar andningen, lungkapaciteten, cirkulationen och vitaliteten, släpper spänningar och stelhet och förbättrar koncentrationen, balansen och koordinationen.
 
ChiBall är en upplevelse, en resa och en möjlighet till personlig utveckling.

Instruktör: Lena Claesson
Tid: Måndagar kl. 11.30-12.30 (start v. 38)

MJUKA RÖRELSER

För stabilitet, balans, styrka och flexibilitet.
Ett skönt pass för dig som vill träna och behöver komma igång med mjuka rörelser. Vi börjar med uppvärmning och därefter tränar vi mage och rygg på matta, med extra fokus på medveten andning. Sedan varierande cirkelträning i passlokalen. Avslutar med skön stretch.
Passtid: 60 minuter
"Det ska vara roligt att träna, kännas men inte göra ont"

Instruktör: Eveline Santner/Hannah Berglund
​​​​​​​Tid: Onsdagar kl. 10.45 

PASSTID: 60 minuter

DanZy!

Dont get Fancy Just Get DanZy™! 

Känn leendet sprida sig i kroppen och låt dig svepas in i dansens fantastiska värld. Träningsformen som är så rolig att du inte ens hinner reflektera över att du tränar. DanZy™ är en motiverande och pulshöjande gruppträningsklass uppbyggd av 16-20 olika tracks innehållande de roligaste dansstilarna till de bästa hitsen genom tiderna. Koreografierna är okomplicerade och logiska samt presenteras pedagogiskt och motiverande.

Instruktör: Erika Grönqvist
​​​​​​​Tid:
gruppis1gruppis1
GRUPPTRÄNING

PASSTID: 60 minuter

CORE


Vad kan vara viktigare än att träna upp kärnan i kroppen, vår core? I detta pass bygger vi upp våra inre magmuskler, ryggmuskler och stabilitet kring dessa.
​​​​​​​
Instruktör: Hannah Berglund
Tisdag:
Torsdag:

rörlighet och återhämtning


I detta pass kan vi släppa all prestation och istället fokusera inåt. Här blandar vi rörlighetsövningar från olika kulturer till en härlig mix som gör gott för både kropp och själ. 
​​​​​​​
Instruktör: Hannah Berglund
Tid: Måndagar kl. 07.15 och fredagar kl. 06.00


PASSTID: 25-30 MINUTER

JALLABINA 

Häng med på en fartfylld resa runt hela arabvärlden! På detta roliga pass får du bekanta dig med musikstilar från hela Mellan Östern med allt från Magdans till Raï och Saudiarabisk Khalegie. Ett intensivt och svettigt pass! Yallah Bina!
 
Ett svettigt fitnesspass mixat med rörelser från mellanöstern till orientalisk musik. Rolig träningsform. För dig som älskar att dansa till sköna glädjefyllda rytmer.

Instruktör: Sarah Grundel
​​​​​​​
aerobic just dance latin 1080x675 002 aerobic just dance latin 1080x675 002
aerobic just dance latin 1080x675 002

PASSTID: 60 minuter