Kom igång på Ester

  • Boka upp en tid för en genomgång av styrketräningsmaskiner
  • Berätta för oss om ditt mål och erfarenhet av träning. Vi hjälper dig att hitta din väg
  • Vid inskrivning får du din tagg och ditt inlogg* 
  • Vid varje träningstillfälle taggar du in dig på dosan på receptionsdisken. Både vid gymträning och inbokade pass
  • Du prickas då av inför passet och din träning är registrerad
  • Vid frågor och fungeringar kontakta receptionen under bemannad tid. alternativt skriv ett meddelande på facebook/ring
​​​​​​​

VARMT VÄLKOMNA!

/ ESTER MED PERSONAL
shutterstock 364284320shutterstock 364284320
shutterstock 364284320
* Taggen är personlig och du får välja en 4-siffrig kod som endast du har tillgång till. Missbruk av tagg leder till avstängning. För att få taggen i bruk betalas en administrativ kostnad på 1 500:-.

Inloggning är till för bokning av gruppträningspass. Ditt förnamn med stor bokstav och dina åtta första bokstäver i person nr. Ex 19720826.

shutterstock 252402298shutterstock 252402298
shutterstock 252402298

TANKAR KRING TRÄNING.

Sätt realistiska mål

Börja med ett realistiskt mål, både vad gäller antal träningspass per vecka och svårighetsgrad så att det är lätt att klara av och du känner dig duktig efter varje träning. Mycket viktigt!

Prioritera träning

Alla har tid att träna. Det är en fråga om prioritering.
Det behöver inte heller ta massor med tid. Med t.ex. kan du träna ett program på 5-10 minuter. Hur effektivt är det då? Ja det är effektivt och framförallt betydligt bättre än ingen träning alls.
Kom ihåg att den bästa träningen är den som blir av.

Tips och motivation

Bestäm dig för att du vill vara en vältränad stark människa. Du är och blir den du vill vara Prova olika träningsformer och försök hitta en eller flera som du gillar bäst
 
Motigt? Det blir bättre med tiden! Dels när man kommer in i rutiner och dels när man blir mer vältränad så blir många övningar mindre jobbiga, de är så klart fortfarande jobbiga (om man anstränger sig) men inte på lika sätt.

Fokusera på resultat

Kan du öka promenadtakten? Kan du ta ett kilo till på gympasset? Kan du ta ut och göra dansstegen lite snyggare? Kan du orka stå i plankan lite längre på tå än förra gången?
​​​​​​​
När du ser resultat blir du motiverad. Skriv gärna ner resultat med papper och penna.

Undvik den största träningsfällan

Vare sig det gäller promenader, gymträningspass, träningsappar eller andra träningsprogram - sätt inte upp orimliga mål.
Det vanligaste misstaget är att man tänker att man ska börja träna och bestämmer att man t.ex. ska gå en timmes promenad varje dag eller att man ska träna 4 pass på gymmet i veckan, när man inte tidigare tränat alls eller haft ett längre uppehåll.
Lycka till med din träning!


Sätt upp små mål som känns lätta

Börja istället med små mål som är lätta att uppnå. Till exempel 20 minuters promenad varje dag och ett till två träningspass i veckan. Trappa sedan upp när du känner att du vill det.

Hitta en dag och tid som du trivs med. Som du känner är positivt och behagligt.

Om du missar träningen i några dagar eller en vecka, p.g.a. sjukdom eller något annat - ta nya tag.
Sätt upp nya realistiska mål och följ dem. Du kommer märka att när du klarar dina mål så kommer det stärka dig och motivera dig att klara nästa mål.

När det inte känns roligt att träna

Ibland kan det ta emot, men oftast känns det bra så fort man kommer igång med träningen. Men om det inte känns bra under och efter träningspasset kan det vara läge att prova någon annan träningsform.

Ladda ner en träningsapp med träningsprogram eller att ha som träningsdagbok. Boka tid med någon av våra personliga tränare eller planera in något av våra kost & träningsprogram.

Gå en promenad. Ta trappan i stället för hissen. Cykeln istället för bilen. Gör armhävningar när du värmer te i mikron. Gör något. Och återigen, glöm inte bort att den bästa träningen är den som blir av.
shutterstock 453046219shutterstock 453046219
shutterstock 453046219